مطالعه استنفورد نشانگرهای زیستی جدید برای بیماری هانتینگتون را مشخص می کند

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد چندین نشانگر زیست شناختی جدید را برای اندازه گیری پیشرفت بیماری هانتینگتون، بیماری های مزمن ارثی به ارث برده اند. یافته های آنها که به صورت آنلاین در مجله پزشکی آزمایشی منتشر می شود، می تواند در آزمایش های بالینی که تست های جدید درمان را تجربه می کنند، مفید باشد. در HD گسترش یک ترتیب تکرار ترموکوئیدی در ژن کدگذاری پروتئین huntingtin باعث تولید یک جهش جهش یافته از huntingtin است که می تواند جمع آوری و آسیب سلول به خصوص نورون در striatum و مغز مغز بیماران نشان می دهد از دست دادن مترقی از حرکات داوطلبانه و غیر داوطلبانه به عنوان به عنوان اختلالات روانپزشکی و شناختی و معمولا 10 سال پس از شروع آن مردند. اگر چه تست ژنتیک می تواند بیماران HD را مدت ها قبل از اولین نشانه های خود در سن متوسط ​​نشان می دهد هنوز هیچ درمان دارویی وجود ندارد که می تواند بیماری را پیشگیری کند.در کشت سلولی و یا مدل های حیوانی، اما آزمایشات بالینی در انسان به علت شروع آرام و پیشرفت علائم بالینی بیماری اختلال زمانبر است. علاوه بر این، محققان قادر به انجام بیوپسی مغز برای ارزیابی اثرات ترکیبات بالقوه درمانی نیستند. googleAdSlotInfo push slotName MNT_DLB1 slotContainer mnt_dlb1_container Huntingtin aggregates brown در بخش های پوست از موش های مدل HD بالا می رود سطح بعد از درمان با P110 کاهش می یابد. Image Credit Disatnik et al 2016 یکی از اولین وقایع در HD این است که ترکیبات هانتینگینت جهش باعث اختلال در عملکرد میتوکندری ها می شود که باعث کاهش سطح انرژی سلولی می شود آسیب اکسیداتیو Daria Mochly Rosen و تیم او در استنفورد قبلا یک مولکول P110 را شناسایی کرده اند که می توانند عملکرد میتوکندری را بازگردانند و از مرگ نورون در مدل های ماوس HD جلوگیری کنند. محققان برای تعیین مارکرهای HD در بافت های غیر عصبی که می توانند مورد استفاده قرار بگیرند، این پیشرفت بیماری و پاسخ آن به P110 یا سایر داروهای نامطلوب تیمی دریافتند که سطح DNA های میتوکندری احتمالا از نورون های در حال مرگ آزاد شده در پلاسمای خون موش هایی که شروع به تولید علائم HD شده اند افزایش یافته است در مقابل سطح DNA های میتوکندری کاهش می یابد در مراحل بعد بیماری P110، DNA های پلاسمایی میتوکندری پلاسما را به سطوح دیده شده در موش های سالم اصلاح کرد. مولکی رزن و همکارانش چندین نشانگر بالقوه بالقوه را که در مدل موش های HD افزایش یافته بودند شامل 8 هیدروکسی دزوو گوانوزین که محصول آسیب DNA اکسیداتیو بودند، شناسایی کردند. در ادرار و وجود ترکیبات هانتینگین جهش یافته و آسیب اکسیداتیو در سلول های عضلانی و پوست سطوح هر یک از این بیومارکرها توسط درمان P110 کاهش یافت. هنوز مشخص نیست که آیا همه این نشانگرهای بیومارائه شاخص های قابل اعتماد HD در انسان هستند. تیم استنفورد با این حال سطح DNA های میتوکندری به طور قابل توجهی بالا بود نمونه های پلاسما از تعداد کمی از بیماران HD مشخص کرده اند که چندین نشانگر زیستی که با پیشرفت بیماری و درمان در موش صحرایی ارتباط دارد شناسایی کرده اند Mochly Rosen می گوید: ما امیدواریم که کار ما مبنایی برای مطالعه بیشتر در مورد نمونه های بیمار باشد که در نهایت می تواند بیومارکرهایی را شناسایی کند به عنوان نشانگرهای جایگزین برای تعیین مزایای استفاده از مداخلات درمانی در بیماران مبتلا به HD تشخیص داده شده اما بدون علامت به منظور جلوگیری یا به تاخیر انداختن شروع بیماری ماده مقاله زیستی بالقوه برای پیگیری پیشرفت و درمان واکنش بیماری هانتینگتون به مری Hélène Disatnik Amit U Joshi N L Saw Mehrdad Shamloo Blair R Leavitt Xin Qi Daria Mochly Rosen مجله پزشکی تجربی doi 10 1084 jem 20160776 منتشر شده 7 نوامبر 2016