فشار خون بالا: آیا رژیم غذایی جایگزین دارو می شود؟

تاریخ: 1/1/0001 12:00:00 AM +00:00

اخبار پزشکی

ترجمه شده توسط سایت خبری تلکسیران - جهان

هنگامی که فشار خون پایین می رود، یک رژیم غذایی سالم با قلیایی نمکی ممکن است همانند دارو موثر باشد. این نتیجه گیری یک مطالعه جدید که اخیرا در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است، می گوید که یک رژیم سالم برای سلامت قلب کم نمک محققان معتقدند افرادی که دارای فشار خون بالا یا فشار خون بالا هستند ممکن است کاهش فشار خون سیستولیک یا مشابه آن را پس از پیروی از رویکردهای غذایی برای توقف فشارخون DASH و رژیم کم نمک به عنوان افرادی که داروهای ضد فشار خون مصرف می کنند مطالعه کنند نویسنده استفان جوراسک، که در مرکز پزشکی دایکسون اسرائیل در دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون MA و همچنین دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور MD کار می کند و همکارانش می گوید یافته های آنها نشان می دهد که تغییر در رژیم غذایی باید اولین بندر باشد تماس با بزرگسالان در افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا فشار خون نیروی است از خون که در برابر دیواره های شریان ها فشار می آید این اندازه گیری در میلی متر جیوه میلی متر Hg و با استفاده از دو عدد سيستولیک و شماره بالا و دیاستولیک تعداد پایین انجام می شود. فشار خون سیستولیک به نیروی فشار خون در برابر دیواره های شريانی اشاره دارد قلب ضرب و شتم در حالی که فشار خون دیاستولیک اشاره به فشار خون بین ضربان قلب فشار خون بالا اتفاق می افتد زمانی که این نیرو بیش از حد بالا می شود اگر غیر کنترل شده می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد تغییر سبک زندگی مانند افزایش تمرین و اتخاذ رژیم سالم کلید کاهش فشار خون است اما برخی افراد ممکن است داروهای ضد فشار خون تجویز شوند. اما مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم DASH همراه با مصرف کم نمک می تواند نیاز به دارو برای برخی از بزرگسالان با فشار خون را حذف کند. googleAdSlotInfo فشار slotName MNT_DLB1 slotContainer mnt_dlb1_container Pr این مطالعه شامل 412 بزرگسال بین سنین 23 تا 76 سال بود. در شروع مطالعه همه افراد مبتلا به فشار خون سیستولیک 120-159 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک 80 میلی متر 95 میلی متر بود. هیچکدام از افراد از داروهای ضد فشار خون استفاده نکردند بر اساس فشار خون سیستولیک آنها به یکی از چهار گروه تقسیم شدند: این 120 129 میلی متر ھنشتر 130 139 میلی متر ھمگى 140 149 میلی متر ھاى ھشدارى و 150 میلیمتر ھمگى یا بیشتر است. طبق دستورالعمل جدید که در اوایل این ماه منتشر شد فشار خون سیستولیک 120 129 میلی متر فشار خون دیاستولیک کمتر از 80 میلی متر Hg به عنوان فشار خون بالا مطرح است. فشار خون سیستولیک 130 139 mm Hg یا فشار خون دیاستولیک 80 89 mm Hg به عنوان فشار خون بالا در مرحله 1 محسوب می شود در حالی که فشار خون سیستولیک 140 میلی متر و یا بیشتر فشار خون دیاستولیک 90 میلی متر و یا بالاتر به عنوان مرحله 2 فشار خون طبقه بندی می شود. نمک باعث افزایش فشار خون می شود اما باکتری های روده ما می توانند آن را متوقف کنند. پژوهشگران نشان می دهند که باکتری های روده A می تواند از اثرات مضر نمک بر فشار خون جلوگیری کند Read nowFor در مجموع 12 هفته تمام شرکت کنندگان به صورت تصادفی به رژیم DASH یا یک رژیم غذایی کنترل شده با رژیم استاندارد غربی مقایسه شدند. رژیم DASH توسط ریه و خون ملی مؤسسه یک برنامه غذائی است که شامل سبزیجات میوه ای می باشد. دانه های آجیل لوبیا مرغ ماهی و محصولات چربی و کم چرب محصولات لبنی رژیم غذایی محدودیت های غذایی با چربی های اشباع شده و قند بیش از 4 هفته در طول مطالعه افراد نیز به طور تصادفی به سه سطح مختلف دريافت سديم 50 ميلي مول در روز کم 100 ميليومول در روز روزانه در حد متوسط ​​يا 150 ميلي مول در روز بالا. بافت 100 ميلي مول سديم در روز معادل 2 300 ميلي گرم سديم يا کمتر از يک قاشق چاي خوري نمک است. دستورالعمل سالمندی 2020 برای آمریکایی ها googleAdSlotInfo push slotName MNT_DLB2 slotContainer mn t_dlb2_container نتایج برجسته تیم متوجه شد افرادی که دارای فشار خون سیستولیک مبتنی بر 150 میلی متر Hg یا بالاتر فشار خون سیستولیک خود را پس از 4 هفته رژیم DASH کاهش دادند به طور متوسط ​​11 میلیمتر Hg در مقایسه با رژیم کنترل رژیم غذایی شرکت کنندگان فشار خون سیستولیک مبتنی بر زیر فشار 130 میلی متر Hg فشار خون سیستولیک را با 4 هفته رژیم غذایی DASH تجربه کرده است. ترکیب رژیم DASH با مصرف سدیم کم، هرچند به نظر می رسد نتایج بهتر را تولید کند. افراد مبتلا به فشار خون سیستولیک کمتر بیش از 130 میلی متر Hg کاهش 5 میلی متر Hg در فشار خون سیستولیک پس از رژیم DASH و مصرف کم سدیم 4 هفته در مقایسه با کسانی که در رژیم غذایی کنترل شده بودند که مصرف سدیم بالا را داشتند، فشار خون سیستولیک 130 139 mm Hg در مطالعه مبتنی بر مطالعه به طور متوسط ​​کاهش 7 میلی متر Hg در فشار خون سیستولیک با رژیم غذایی کم سدیم DASH برای افراد مبتلا به سابقه ابتدایی فشار خون استاتیکی 140 149 میلی متر Hg فشار خون سیستولیک به طور متوسط ​​10 میلی متر Hg پس از 4 هفته رژیم ترکیبی DASH و برنامه کم نمکی کاهش یافت اما نتیجه شگفت آور برای بزرگسالانی بود که فشار خون سیستولیک پایه آن 150 میلی متر جیوه یا بالاتر آنها کاهش فشار متوسط ​​فشار سیستولیک 21 میلی متر جیوه با رژیم غذایی کم DASH سدیم را در مقایسه با کسانی که رژیم غذایی با کنترل سدیم بالا را تجربه کردند googleAdSlotInfo push slotName MNT_DLB3 slotContainer mnt_dlb3_container Juraschek این یافته را برجسته نشان می دهد که نشان می دهد افرادی که بیشترین خطر ابتلا به شدید فشار خون بالا ترین پاداش را از رژیم غذایی DASH همراه با سدیم کم به دست آورده است. محققان خاطرنشان می کنند مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا چنین برنامه غذایی می تواند به کاهش فشار خون افراد مبتلا به فشار خون سیستولیک 160 میلی متر و یا بیشتر کمک کند یا نه آنها هنوز در این تحقیق گنجانده نشده است هنوز Juraschek معتقد است که نتایج آنها a DD به شواهدی مبنی بر این که مداخلات رژیم غذایی موثر یا موثرتر از داروهای ضد فشار خون در افرادی است که بیشترین خطر ابتلا به فشار خون بالا را دارند و باید یک روش معمول برای درمان چنین افرادی باشد. آنچه ما در رابطه با مداخلات غذایی ترکیبی کاهش می یابیم فشار خون سیستولیک تا حد بالایی که اگر بیشتر از داروهای تجویزی نباشد، پیام مهمی برای بیماران است که می توانند مسافت زیادی را از رعایت رژیم غذایی سالم و کم سد دریافت کنند. نویسنده ارشد دکتر Lawrence Appel Johns Hopkins University مدرسه پزشکی