دیابت نوع 1: تغییر سلول های بنیادی خون منجر به درمان می شود؟

افزایش سطح پروتئین خاصی در سلول های بنیادی خون به طوری که سیستم ایمنی بدن متوقف می شود حمله به سلول های انسولین در پانکراس می تواند راهی برای توقف دیابت نوع 1 باشد، طبق یک مطالعه جدید گزارش شده در Science Transmission Medicine دانشمندان ممکن است راه را برای معکوس کردن نوع دیابت 1 محققان توسط کسانی که در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد در بیمارستان کودکان کودکان بوستون در ماساچوست یافتند، دریافتند که می توانند باعث افزایش هیپرگلیسمی در موش های دیابتی شده با اصلاح سلول های بنیادی معیوب آنها برای افزایش تولید پروتئینی به نام PD L1 در دیابت نوع 1 پانکراس نتواند انسولین به اندازه کافی تولید می کند بدون انسولین کافی بدن نمیتواند سلولهای قند خون یا گلوکز را به انرژی تبدیل کند به این ترتیب که در جریان خون ایجاد می شود در طول زمان قند خون بالا یا هیپرگلیسمی به عوارض جدی نظیر مشکلات بینایی و آسیب رساندن به عروق خونی و کلیه ها سیستم ایمنی به سلول های بتا حمله می کند حدود 5 درصد از 23 میلیون نفر دیابت نوع 1 تشخیص داده شده است دیابت نوع 1 دیابت بدن را تولید می کند انسولین در پانکراس است که یک عضو است که درست در پشت معده قرار می گیرد حاوی سلول های بتا تولید کننده انسولین است که به طور معمول سطح گلوکز را در خون احساس می کند و فقط مقدار مناسب انسولین را آزاد می کند برای حفظ سطح قند طبیعی. در دیابت نوع 1، خطا در سیستم ایمنی باعث ایجاد سلولهای T التهابی می شود که معمولا به سلول های بتا حمله کننده مواد خارجی در پانکراس واکنش نشان می دهند. هیچ کس دقیقا نمی داند چگونه این می آید اما دانشمندان معتقدند ویروس یا برخی از عوامل دیگر در محیط آن را در افراد مبتلا به ژن های ارثی مشخص می کند. دانشمندان مقیم دانشمندان در تلاش برای درمان دیابت نوع 1 یافتن راهی برای جلوگیری یا متوقف شدن حمله ایمنی به سلول های بتا هستند. روش های متعددی از قبیل داروهای سیتواستاتیک برای متوقف کردن فعالیت سلولی واکسن هایی که تلاش می کنند پاسخ سیستم ایمنی و درمان هایی را که از سلول های بنیادی گرفته شده از بند ناف googleAdSl استفاده می کنند، تغییر دهند otInfo فشار slotName MNT_DLB1 slotContainer mnt_dlb1_container نقص سلول های بنیادی خون یکی از روش هایی که وعده بیشتر نشان داده است، پیوند مغز استخوان اتولوگ است که تلاش می کند سیستم ایمنی بدن انسان را با استفاده از سلول های بنیادی خون خود، راه اندازی مجدد کند با این حال حتی این روش اثبات نشده است. به عنوان پزشکان امیدوار بود این در حال حاضر در مطالعه جدید محققان که توسط محقق ارشد پائولو Fiorina رهبری استادیار کودکان در دانشکده پزشکی هاروارد بیمارستان کودکان بوستون ممکن است کشف کرده اند که چرا درمان که از سلول های بنیادی خون خود استفاده می کند ممکن است همیشه کار نکنیم. ما دریافتیم که در دیابت توضیح می دهد که سلول های بنفش خون پروفسور فیورینا التهاب ضعیفی دارند و احتمالا منجر به ابتلا به بیماری می شوند. نقصی که کشف کردند این است که سلول های بنیادی خون که سلول های پیش از تولد هستند و سلول های بالغ را تولید می کنند پروتئین به نام PD L1 که سلول BA را تولید می کند به اندازه کافی تولید نمی کند سلول های بتای مصنوعی می توانند منجر به درمان پچ های پوست شوند. درباره سلول های بتای پانکراس مصنوعی که به صورت خودکار انسولین را آزاد می کنند، زمانی که قند خون بالا را می سنجند، امروزه آنها این پروتئین را با استفاده از ژن های بیان ژن یافتند تا بتوانند سلول های بنیادی خون آنها را شناسایی کنند. شبکه ژنتیکی مسیرهایی که تولید PD L1 را کنترل می کند، در سلول های بنیادی خون انسان و موش های دیابتی متفاوت است. این اختلاف برای جلوگیری از تولید PD L1 حتی در مراحل اولیه بیماری است. googleAdSlotInfo push slotName MNT_DLB2 slotContainer mnt_dlb2_container تغییر سیستم ایمنی بدن PD L1 یک مولکول بازرسی ایمنی است که کمک می کند تا سیستم ایمنی را در تعادل نگه دارد هنگامی که آن را به یک پروتئین دیگر به نام پروتئین PD 1 که بر روی سطح سلول های T نشسته است، آنها را غیر فعال می کند. دانشمندان چندین آزمایش انجام دادند که در آنها سلول های بنیادی خون به طوری که آنها PD L1 را بیشتر ساخته و سپس آنها را بر روی انسان آزمایش کرد سلول های موشی آنها دریافتند که سلول های بنیادی خون تغییر یافته واکنش ایمنی التهابی را در هر دو سلول انسان و موش کاهش می دهند وقتی که آنها موش های دیابتی را با سلول های بنیادی اصلاح شده تزریق کردند، متوجه شدند که سلول ها به پانکراس ها به حیوانات سفر کرده و هیپرگلیسمی خود را در کوتاه مدت تغییر داده اند در دراز مدت یک سوم از موش ها سطح طبیعی قند خون خود را برای بقیه عمر خود حفظ کردند. در واقع این تغییر شکل سیستم ایمنی بدن هنگام تزریق این سلول ها یادداشت می شود. پروفسور فیورینا محققان با دو روش برای دریافت سلول های بنیادی خون آزمایش کردند برای ایجاد PD L1 بیشتر که یک ژن سالم را برای PD L1 وارد کردید و دیگری که پروتئین دستگاههای سلولی را با یک کوکتل از سه مولکول کوچک تغییر داد. هر دو روش دارای اثر معکوس دیابت بودند. زیبایی این روش فقدان مجازی از عوارض جانبی است از آنجایی که از سلول های خود سلول های پروفسور پائولو فورینا استفاده می کنند، در همین حال محققان با یک خصوصی کار می کنند شرکت برای بهبود روش هایی که از کوکتل مولکول های کوچک استفاده می کنند امیدوارند که یک آزمایش بالینی از این روش را به عنوان یک درمان برای دیابت نوع 1 امتحان کنند.