ژن خفیف "جهش" می تواند رشد تومور را متوقف کند

محققان بعد از بررسی مناطق ناشناخته ژنوم انسان، ژن غير کد گذاری جديدی را کشف کرده اند که به نظر می رسد نقش مهمی در توسعه سرطان داشته است. پیش از این تصور می شد که DNA ناخواسته در توسعه سرطان مهم است. ژن در ناحیه از ژنوم که حاوی دستورالعمل برای ساخت پروتئین نیست، در یک زمان تصور می شد که این ناحیه غیر کدگذاری، ناخالصی صرفا بی اهمیت است با این وجود که فن آوری پیشرفت کرده است، ژن های بیشتری و بیشتر در این ماده تاریک یافت می شوند که ثابت می کنند که برای سلامت قابل توجه هستند بیماری در یک مقاله منتشر شده در مجله Scientists of the University of Michigan Centre Comprehensive Cancer Center in Ann Arbor گزارش می دهد که در حالی که ژن جدید برای یک پروتئین کپی نمی کند، آن را به طور مستقیم بر روی سلول های سرطانی تأثیر می گذارد. آنها متوجه شدند که خاموش کردن تومورها را از ژنوم و ترانسکتوموم DNA و RNA در حال رشد است. ژنوم انسان شامل تمام دستورالعمل هایی است که برای ساخت و ساز مورد نیاز است سلول های درونی این اطلاعات را در 20،000 25،000 ژن در یک مولکول دوتایی پیچیده با دوام نامیده می شود که DNA نامیده می شود. دستورالعمل موجود در DNA مستقیما از آن خارج نمی شود. این اولین بار در مولکول رشته ای به نام RNA به نام RNA نشان دهنده توالی DNA و در مجموع تمام رونوشت های برگزیده در سلول به عنوان سلول transcriptome شناخته می شود بنابراین در حالی که ژنوم به ندرت از سلول به سلول تغییر می کند، ترانسکتیکوم بسته به نوع سلول متفاوت است. با تجزیه و تحلیل محققان RNA باید قادر به درک نحوه و زمانی که ژن های موجود در DNA در سلول های مختلف روشن و خاموش می شود. به عنوان مثال ممکن است که تجزیه و تحلیل ترانسکتیکوم نشان دهد که یک ژن ناشناخته به شدت در سلول های سرطانی بیان شده و نه در سلول های سالم. این ممکن است نشان دهنده این باشد که ژن برای رشد سلول ها مهم است. googleAdSlotInfo push slotName MNT_DLB1 slotContainer mnt_dlb1_container ژن های غیر کدگذاری ضروری نیستند. انواع مختلفی از RNA RNA اصلی پیام رسان RNA mRNA دارای اسکریپت یا کد برای ساخت پروتئین است که مولکول هایی هستند که مقدار زیادی از کار را در سلول انجام می دهند. RNA های غیر کدگذاری دارای اسکریپت های رونویسی از DNA هستند که پروتئین ها را ایجاد نمی کنند. اعتقاد بر این بود که بخش بزرگی از ژنوم که حاوی دستورالعمل برای ساخت پروتئین ها نیست، DNA ی ناخواسته بود. این ژن های نامشخص نیز به عنوان ماده ی تاریک به عنوان ماده ی تاریک نامگذاری شده اند، زیرا در مورد آنها بسیار کمی شناخته شده است اما به عنوان تکنولوژی توالی تبدیل شده است دانشمندان پیشرفته تر شده اند کشف کرد که در حالی که قسمت ماده تاریک ژنوم ممکن است در نهایت نتواند پروتئین تولید کند، آن را تولید RNA های غیر کدگذاری که نقش مهمی در زیست شناسی سلولی از سلامت و بیماری دارند، در طول 20 سال گذشته، بسیاری از کلاس های جدید از RNA های غیر کد گذاری یافت شده است از جمله یک نام LNCRNA RNA دیگر غیر کدگذاری نامیده می شود که یک رشته RNA است که دارای بیش از 200 بلوک ساختاری یا نوکلئوتید است. سرطان برخی از سلول های ایمنی یافت شده برای کمک به تومورها، یاد بگیرید چگونه یک سلول ایمنی که معمولا عفونت را مبارزه می کند، به نفع تومورها کار می کند و نه بر علیه آنها. خواندن اکنون در گزارش جدید تحقیقات، محققان توضیح می دهند که چگونه آنها یافتند و تشخیص دادند که lncRNA آنها را در zebrafish کشف کرده است موش و انسان این امر کنجکاوی خود را افزایش داد زیرا این نوع از RNA را در بین گونه های مختلف محافظت می کند. این می تواند به این معنی باشد که آن نقش اساسی در زیست شناسی سلولی بازی می کند. آنها به نام lncRNA Testis مرتبط با حفظ RNA THOR نانوکوژنیک آرول چیناییان استاد آسیب شناسی در پزشکی میشیگان می گوید که آنها تصمیم گرفتند بر روی THOR متمرکز شوند زیرا به نظر می رسید که آنها برای تکامل مهم انتخاب شده اند. آنچه که محققان کشف کردند، این است که lncRNA بسیار محافظت شده برای توسعه سرطان مهم است و خاموش شدن آن متوقف شده است تومور از رشد THOR بسیار بیان شده در سلول های سرطانی در کار قبلی آنها قبلا هزاران نفر از لنکرانی های بالقوه را شناسایی کرده اند که ممکن است پس از نقشه برداری از منظر ماده تاریک به مطالعه بیشتر کمک کنند. آنها ترجیح دادند که ترور را به دو دلیل در اولویت قرار دهند؛ چرا که آن را به شدت تثبیت شده بود و دوم اینکه به شدت در یک نوع بافت طبيعي بالغ بافتهايي چون THOR به شدت در جلبکها و همچنين انسانها و موشها محافظت ميشود، آنها توانستند چگونگي کارکرد آنها را در مدلهاي پرورش گوسفندي نشان دهند. پروفسور چيناييان اما همانطور که THOR بيشتر مورد بررسي قرار گرفتند، آنها متوجه شدند که در برخي از سرطانها نيز به شدت بيان شده است ملانوم و سرطان ریه و نقش مستقیمی در توسعه سرطان دارد. آزمایشات با استفاده از سلول های سرطانی تولید شده از سلول های سرطانی بیان شده توسط THOR نشان داد که خاموش کردن ژن باعث کاهش رشد تومور شد و آن را بیش از حد بیان کرد. همچنین سلول های طبیعی کمبود THOR به طور معمول به این نتیجه رسیدند که تنها اثر بر روی سلول های سرطانی googleAdSlotInfo فشار slotName MNT_DL B2 slotContainer mnt_dlb2_container خاموش کردن THOR مانع از proliferation سلول Prof Chinnaiyan می گوید که آنها از طریق بسیاری از lncRNAs انجام شد و بسیاری از آنها چنین عملکرد روشن مانند THOR نشان نمی دهد. در آزمایش های بیشتر تیم پیدا کرد که THOR با پروتئین های اتصال دهنده رشد انسولین IGFBPs تعامل دارد که فکر می کنم برای کمک به حفظ RNA ها پایدار هستند آنها دریافتند که خاموش شدن THOR فعالیت IGFBPs را مسدود کرد اگر ما تضعیف عملکرد THOR پروفسور Chinnaiyan می گوید ما توانایی برای تثبیت RNA مزاحم این مانع از تکثیر سلول محققان همچنین دریافتند که THOR بیش از حد بیان باعث رشد سریع سلول آنها پیشنهاد THOR ممکن است به عنوان یک هدف برای داروهای سرطانی خدمت کند چرا که مهار آن از سلول های سالم دخالت نمی کند. این واقعیت که ما متوجه شدیم THOR به عنوان یک لنکرین بسیار محافظت شده، پروفسور آرول چیناییان هیجان انگیز بود